Summary | Sommaire
Costume design by Kay Ambrose for David Adams’ performance in Le Spectre de la Rose for the Toronto Theatre Ballet (1952) / Courtesy of Jim Bolsby Portfolio, Dance Collection Danse
For the past twenty-five years, Lawrence and Miriam Adams and, more recently Miriam and research director Amy Bowring and a contract team of advisors, researchers, writers and assistants have been gathering, organizing, protecting and sharing documentation of all kinds from the rich cultural history of Canada’s dance communities.
Depuis les vingt-cinq dernières années, Lawrence et Miriam Adams, et plus récemment Miriam, la directrice de recherche Amy Bowring et une équipe contractuelle de conseillers, de chercheurs, d’écrivains et d’adjoints recueillent, organisent, protègent et partagent une grande variété de documentation sur la riche histoire culturelle des communautés de danse au Canada.
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For the past twenty-five years, Lawrence and Miriam Adams and, more recently Miriam and research director Amy Bowring and a contract team of advisors, researchers, writers and assistants have been gathering, organizing, protecting and sharing documentation of all kinds from the rich cultural history of Canada’s dance communities. As part of an ambitious slate of twenty-fifth anniversary celebrations, Dance Collection Danse (DCD) has organized several exhibitions. Dancing Through Time: Toronto Dance History 1900 to 1980, presenting more than 250 items from DCD’s collection, will be on display at Toronto’s Market Gallery at St. Lawrence Market from March 5th through July 2nd. A selection of Grant Macdonald portrait sketches of members of the Ballets Russes (some of them of Canadians) will hang in the foyer of the Sony Centre during the Mariinsky Ballet Company performances in March, and a display entitled “Evelyn Geary: The Life of a Vaudeville Dancer” is on now in the Ontario Legislative Building at Queen’s Park. Thanks to a sizeable Trillium grant, DCD is looking hard into the future as well as spending days preserving the past. It’s a future that will move the ever-expanding collection out of Adams’ home and into a space that can accommodate research visitors, educational programs and exhibitions as well as the ever ongoing archival, preservation and publishing work.
Depuis les vingt-cinq dernières années, Lawrence et Miriam Adams, et plus récemment Miriam, la directrice de recherche Amy Bowring et une équipe contractuelle de conseillers, de chercheurs, d’écrivains et d’adjoints recueillent, organisent, protègent et partagent une grande variété de documentation sur la riche histoire culturelle des communautés de danse au Canada. Dans le cadre d’une ambitieuse programmation pour célébrer leurs vingt-cinq ans, Dance Collection Danse (DCD) propose plusieurs expositions. Du 5 mars au 2 juillet, dans le Market Gallery du St. Lawrence Market à Toronto, l’exposition Dancing Through Time: Toronto Dance History 1900 to 1980 présente plus de 250 objets de collection de DCD. Une sélection de croquis de Grant Macdonald, des portraits des membres des Ballets Russes (dont des membres canadiens), sera présentée dans le foyer du centre Sony au cours des présentations de la compagnie du Mariinsky Ballet en mars. Une autre exposition, Evelyn Geary: The Life of a Vaudeville Dancer, est actuellement présentée dans l’immeuble de l’Assemblée législative de l’Ontario à Queen’s Park. Grâce à une importante subvention de la fondation Trillium, DCD songe fort à l’avenir tout en préservant le passé. Cet avenir, c’est le déménagement de la collection toujours grandissante, à présent hébergée dans la maison d’Adams, vers un lieu qui peut accommoder des chercheurs, des programmes éducatifs et des expositions, ainsi que soutenir l’assidu travail d’archivage, de préservation et de publication de DCD.
Read the full article by Kathleen M. Smith in the March 2011 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral de Kathleen M. Smith dans l’édition imprimée de mars 2011 du Dance Current.
Monday, February 28, 2011
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