By Kathleen Smith
Summary | Sommaire
Clara Furey in Chutes incandescentes by Furey and Benoît Lachambre / Photo by Francis Ducharme
As at home on the concert stage as she is in the dance studio, Montréal’s Clara Furey talks about dance, music and her collaboration with Benoit Lachambre on the equally uncategorizable Les chutes incandescentes, premiering at the Festival TransAmériques in May.
Elle est chez elle autant sur une scène de concert que dans un studio de danse. De Montréal, Clara Furey discute la danse, la musique et sa collaboration avec Benoît Lachambre sur l’inclassable Les chutes incandescentes, présenté en première au Festival TransAmérique en mai.
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As at home on the concert stage as she is in the dance studio, Montréal’s Clara Furey talks about dance, music and her collaboration with Benoit Lachambre on the equally uncategorizable Les chutes incandescentes, premiering at the Festival TransAmériques in May. Says Furey when asked to describe just what it is she does: “What is the form? I don’t care. To me that’s an old question that I don’t care about anymore because I’ve realized that what really matters to me is the content.” It’s the rallying cry of a true 21st century artist and Furey owns it. She may be highly trained in more than one discipline but they are interchangeable as delivery systems for ideas and expression. What drives her is a deep love for performance. “I love performance above all,” she admits, “that way I don’t make a boundary between what’s music what’s dance what’s performance, you know? What is most true is my need to be onstage.”
Elle est chez elle autant sur une scène de concert que dans un studio de danse. De Montréal, Clara Furey discute la danse, la musique et sa collaboration avec Benoît Lachambre sur l’inclassable Les chutes incandescentes, présenté en première au Festival TransAmérique en mai. « Quelle est la forme ? Je m’en fou. La question est vieille, selon moi – c’est le contenu qui m’importe », répond Furey lorsqu’on lui demande de décrire son travail. Sa position est celle d’un véritable artiste du vingt et unième siècle, et elle l’assume complètement. Elle a une formation exhaustive dans plus d’une discipline, mais celles-ci sont interchangeables comme des modes de livraison pour l’expression et les idées. Un profond amour du spectacle la nourrit. « J’aime le spectacle par-dessus tout », avoue-t-elle, « comme ça, il n’y a pas de frontières entre la musique, la danse, la performance, vous savez ? Mon besoin le plus vrai est celui d’être sur scène. »
Read the full profile in the May/June 2012 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral dans l’édition imprimée de mai/juin 2012 du Dance Current.
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